Het digitaal bodemattest

Vraagt u geregeld bodemattesten aan en bent u houder van een lopende rekening? Vraag dan via het webloket digitale bodemattesten aan.

 

Voordelen

Snellere service: Bij het aanvragen van een bodemattest, ziet u meteen of het perceel dossiergebonden is of niet. Van zodra er attesten beschikbaar zijn, ontvangt u een e- mail.

Gebruiksvriendelijk:  Het digitaal bodemattest is volledig rechtsgeldig.  U kunt u het bodemattest opslaan of afdrukken. Bepaalde stukken neemt u integraal over voor opname in de (digitale) akten.

Betrouwbaar: Om fraude tegen te gaan, kunt u de inhoud van het bodemattest steeds controleren via het webloket. Geef daar het attestnummer en het adres in. Vervolgens wordt het bodemattest getoond dat de OVAM afleverde. Als de ingevoerde gegevens niet correct zijn, krijgt u  een foutboodschap.

 

Lopende rekening openen

De werkwijze van een lopende rekening is eenvoudig. Stuur de gegevens waarop de lopende rekening mag geopend worden door naar bodem@ovam.be.  Volgende gegevens hebben we nodig: bedrijfsnaam, naam van de contactpersoon, adresgegevens en het e-mailadres waarmee u wenst in te loggen op het webloket en waarnaar toekomstige briefwisseling, in kader van de lopende rekening, zal gebeuren.  Als de lopende rekening geactiveerd staat, krijgt u hiervan bericht, samen met de nodige informatie. U ontvangt dan van ons een gestructureerde mededeling. Vanaf dan kunt u provisies storten op onze rekening, telkens met vermelding van deze gestructureerde mededeling. De provisies worden dan automatisch bij uw lopende rekening gezet.

Maandelijks wordt een afschrift van uw lopende rekening met een overzicht van de uitgevoerde financiële verrichtingen op het webloket ter beschikking gesteld.

Contact

OVAM infolijn bodem
015 284 459
bodem@ovam.be

Links

https://services.ovam.be/webloket-bodem/lr

Publicaties

Handleiding webloket aanvragen bodemattesten (pdf)