OVAM lanceert webloket voor EVOA-dossiers

  • 18 april 2017

Tot voor kort moest u kennisgevingsdossiers voor het internationale transport van afvalstoffen op papier indienen. Voor elk EVOA-dossier moest u een afschrift toevoegen en een extra exemplaar voor elk doorvoerland. Voor het indienen van uitvoerdossiers vanuit het Vlaamse Gewest (BE001) kunt u nu het online kennisgevingloket gebruiken. Met dat webloket dient u de bijlagen digitaal in. U hoeft dan geen volledig papieren kennisgevingsdossier per post in te dienen of afschriften toe te voegen. Alleen het originele attest van de bankwaarborg, het vervoersdocument en het ondertekende kennisgevingsdocument stuurt u nog per post naar de OVAM. Ook na het indienen van het kennisgevingsdossier kunt u via het webloket nog bijlagen indienen.

Het webloket heeft nog meer troeven. Zo kunt u er nieuwe dossiernummers aanvragen (nummers die beginnen met BE001). De nummers zijn onmiddellijk beschikbaar. U vermeldt ze in o.a. het contract en de bankwaarborg. …

Registreren

Als u al een account hebt om dossiers voor uw bedrijf te beheren (u bent bijvoorbeeld geregistreerd als inzamelaar, handelaar of makelaar), stuur dan een mail naar evoa-loket@ovam.be om ook toegang te vragen tot het kennisgevingloket.

Hebt u nog geen login, registreer u dan of vraag om in naam van een bedrijf op te treden. De OVAM stuurt u dan per post een autorisatiecode via het bedrijf waarvoor u dossiers wilt beheren. Zodra u de logingegevens en autorisatiecode hebt ontvangen, kunt u het kennisgevingloket gebruiken.