Ga terug

OVAM lanceert nieuw webloket voor bodemattestaanvragen

Nieuwsbericht · Nov 16, 2021 11:58:00 AM
Bodemattest OVAM

Eind oktober lanceerde de OVAM een nieuw webloket voor bodemattestaanvragen: bodemattest.ovam.be. Dit webloket vervangt het bestaande loket. Er is een overgangsperiode van 1 maand voorzien waarin beide loketten actief zijn.

Hoe aanmelden?

Aanmelden in het nieuwe webloket gebeurt via het loginsysteem en bijhorende gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. U kunt bijvoorbeeld aanmelden met ItsMe of e-ID.

Een bodemattest aanvragen kan door te zoeken op adres of kadastraal perceel of door te klikken op de kaart. U kunt ook zelf een deel van een perceel intekenen. Het (deel van het) perceel wordt automatisch toegevoegd aan een winkelmandje.

Domiciliëring

Ondernemingen die vaak een bodemattest aanvragen, kunnen een domiciliëring instellen. Als het bodemattest beschikbaar is, ontvang u het via mail of kunt u het downloaden in het webloket.

Voorlopig is het loket alleen beschikbaar voor ondernemingen. Op termijn zullen ook particulieren hier een bodemattest kunnen aanvragen.

Meer info

ovam.vlaanderen.be/hoe-vraag-ik-een-bodemattest-aan

Team pers & communicatie

Voor persvragen kan u hier contact opnemen.

Hebt u een persvraag? Stel ze hier:

Adres
Stationsstraat 110
2800 Mechelen
Route en bereikbaarheid
Telefoon
015284140